شکارچی متخلف پس از واریز جریمه 25 میلیون تومانی به دادسرا معرفی شد.

اسلحه شكاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): چند روز قبل نیروهای محیط زیست شهرستان انار گزارشی از شکار یک قوچ وحشی دریافت کرده و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

احمد شجاعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: محیط‌بانان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند شکارچی قصد دارد گوشت شکار را به تهران منتقل نماید.

نیروهای محیط زیست با هماهنگی دادستان و همراهی پلیس امنیت مسیر متهم را زیر نظر گرفته و خودروی وی را متوقف کردند.

در بازرسی از خودروی متهم گوشت و اجزای بدن یک قوچ وحشی، یک اسلحه گلوله‌زنی، دوربین اسلحه و دوربین چشمی و تعداد ۲۶ عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط و شکارچی متخلف جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شد.

متهم مورخ ۹۹/۴/۲۱ مبلغ ۲۵ میلیون تومان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار قوچ وحشی به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادسرا ارائه داد.

همچنین متهم در دادگاه به‌ جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه‌ ماه تا سه‌ سال و یا بر اساس مصوبه هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می‌باشد.

مقام قضایی می‌تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

کد خبر 531841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha